YK:n kokous 7.12.2009 klo 16.00 @ Sohwi 1. Kokouksen avaaminen 2. Menneet tapahtumat: a. 26.11 pikkujoulusitsit b. 26.11 merkkimyynti c. 17.11 laitoksen varajohtajan tapaaminen 3. Tulevat tapahtumat: a. Haalaribileet 20.1.2010 b. YK:n, Linkin ja Dumpin Havaiji-sitsit 27.1. 4. Avustukset ja kuitit 5. Meta 6. Seuraava kokous ja kokouksen päättäminen Läsnä: Pia Hoikkala, Kirsi Kiviniemi (Svenska Klubben), Joonas Kauppinen, Kaisa Korhonen (Magna Carta), Mikko Karhunen (Sturm & Drang), Suvi Laakkonen (Sputnik), Miika Hämynen (Astérix), Tuomo Sipola (Taberna Latina), Mari Gröger (Sane). 1. Syksyn viimeinen kokous avattiin klo 16.00. 2. a. Sitsit sujuivat kuulemma suurimmaksi osaksi mukavasti, kiitos siitä kaikille mukana olleille! Ainut miinus itse juhlatilaisuudessa oli se, että käytimme vartin yliaikaa, vaikka juhlien piti loppua jo 22.30. Lisäksi Yk jäi melko roimasti tappiolle, kun ostamamme siiderit olivat niin kalliita. Eli ensi kerralle vain mahdollisimman halpoja juomia. Kharman teemadrinkki oli jopa 4e - toisin sanoen pikkasen turhan tyyris opiskelijabudjetille. Mietimme, ottaako Lozzi Heliin yhteyttä laskun tiimoilta. Pullopanteista Yk sai takaisin rahaa 24,80 euron verran. b. Merkkimyyntimme oli taas kerran tuottanut loistavasti, 265e. Kassassa oli tosin 6e enemmän kuin mitä myytyjä merkkejä oli laskettu, mutta asiaa selvitellään vielä lisää. c. Tapaamisessa Anne Pitkänen-Huhdan kanssa oli ollut innokasta keskustelua muun muassa Korpin kautta ilmoittautumisesta, mahdollisesta opetustilan lisääntymisestä ja vuoden kestävistä kursseista. Jokainen ainejärjestö pääsi ilmaisemaan ongelmiaan ja yhteistyö oli laitoksen varajohtajan kanssa ollut kiitettävää. 3. a. Haalaripippaloista ei edelleenkään mitään uutta informaatiota. Toisaalta tulimme siihen lopputulokseen, ettei varsinaisesti ole meiltä pois, jos niitä ei nyt sitten pidetäkään. b. 27.1 oleviin sitseihin voi ilmoittautua Dumpin kautta ja raha-asioista vastaa puolestaan Linkki. Yk:n kautta juhlijoiksi mahtuu max. 34 hlö ja kokonaismäärä bileissä on 100 ihmistä. Juhlintapaikkana on Kharma alusta loppuun ja ruoka maksaa 14 euroa, johon sisältyy 1 siideri, 1 olut sekä 2 shottia. Vielä muistutuksena, että teemahan on havaji & haalarit. Yk:lla on lipunmyyntivuoro klo 22-23 ja sitä varten tarvitsemme 2 vapaaehtoista - Pia Hoikkala lupautui toiseksi. Magnalta on joka tapauksessa löytynyt toinen juontaja tapahtumaan ja ehkä myös lipunmyyjä Pian kaveriksi. Ohjelmasta vastaa Yk ja Limbo-kisaa on ehdotettu, mutta lopullista päätöstä ei ole toistaiseksi tehty. Ajattelimme järjestävämme jatkossakin sitsit Kharmassa, jos kaikki menee tammikuun sitseillä hyvin. Kharmassa ei ainakaan juhlat tuntuisi loppuvan kesken, kuten Lozzilla. 4. Svenska Klubben haki 50 euron arvoista anomusta 8.12 Ilokivessä pidettävään Lucia-juhlaansa. Lisäksi pikkujoulusitseiltä aiheutuneita kuluja hyväksyttiin korvattavaksi. 5. a. Ensi torstaina, 10.12.09, pidetään mediamaksun vastainen mielenosoitus. Lähtö on C-rakennuksen luota klo 12.00. Toivomme mahdollisimman monen pääsevän mukaan! b. Asterix järjestää 06.02.10 talvirieha-päivän, jolloin on Opinkiven saunakin varattu. Kysymystä esitettiin Yk:lle, lähdemmekö mukaan tapahtumaan ja teemmekö rastiradan. Ajattelimme, voisiko jokainen ainejärjestö ottaa vastuun yhdestä (1) rastista. Tarkempaa tietoa tulossa kuitenkin lähempänä. c. S & D:lla voisi olla tilaa Yk:lle ja sen tavaroille, kun Magnalla ei sittenkään oltu innostuneita tilansa jakamisesta. d. Muistakaa ihmiset, että Euroviisut pyrhältävät kovaa vauhtia lähemmäksi ja lähemmäksi. Siksipä kannattaisi kaikkien vähänkään kiinnostuneiden aloittaa jo harjoittelu! e. Miika Hämysen alulle laittamat Yk:n nettisivut ovat niin sanotusti vaiheessa webmasterin takia. f. Saksan ainejärjestö ei tilaakaan "En ole teekkari" -haalarimerkkejä. Syynä merkkien turhan iso määrä. Siitä huolimatta S & D haluaisi niitä hankkia, mutta vain, jos joku toinen ainejärjestö olisi valmis yhdessä tilaamaan. Sanen vastaava sanoi tiedustelevansa omalta ainejärjestöltään. 6. Seuraava kokous on maanantaina 25.01.10 klo 16.00 tyypillisesti Sohwin kabinetissa. Joulukuun kokous päättyi klo 16.47.