YK:n kokous 6.10.2009 klo 18.30 @ Sohwi 1. Kokouksen avaaminen 2. Menneet tapahtumat: a. fuksiaiset b. 29.10 merkkimyynti 3. Tulevat tapahtumat: a. pikkujoulusitsit 4. Avustukset ja kuitit 5. Meta 6. Seuraava kokous ja kokouksen päättäminen Läsnä: Pia Hoikkala, Kirsi Kiviniemi (Svenska Klubben), Osku Haapasaari, Joonas Kauppinen, Kaisa Korhonen (Magna Carta), Suvi Laakkonen (Sputnik), Miika Hämynen, Päivi Hulkkonen, Marju Reunanen (Astérix), Tuomo Sipola (Taberna Latina). 1. Syksyn toinen kokous avattiin klo 18.30. 2.a. Fuksiaisista tuli Yk:n kassaan voittoa 548e. Palaute itse fukseilta oli ollut pääsääntöisesti hyvää,mutta muutamien rastien luonteen vuoksi ensiapupakkaus olisi voinut olla tarpeen. Ensi vuotta varten mietimme myös, että mainostamista on parannettava, koska jokaiselle ainejärjestöllekään ei ollut selvää edes jatkopaikan lippuhinta. Toisekseen tarjousdrinkkejä jatkopaikasta kannattaisi seuraavalle kerralle käydä sopimassa hyvissä ajoin, koska tämän vuoden fuksiaisissa niitä ei oltu ollenkaan järjestetty. b. Merkkimyynti pidettiin 29.9.2009 noin klo 12-14 Lozzin ala-aulassa. Merkkimyynnissä myytiin muistiinpanojen mukaan kaikkiaan 112 merkkiä, joiden tuotto on yhteensä 323e. Tulimme siihen lopputulokseen, että ensi kerralla myynti aloitetaan ja myös lopetetaan aiemmin, koska klo 13 jälkeen myynti oli niin vähäistä. 3.a. Pikkujoulusitsejä varten päädyimme seuraaviin ratkaisuihin: - Teemana "Tonttulakki & kulkuset" - Lippuhinta 15e, josta Yk sponsoroi jokaista osallistujaa 2e eli osallistujan ITSE MAKSETTAVAKSI jää 13e. - Ilmoittautumisaika on 19.10-20.11.2009. Ilmoittautumistapa vielä epäselvä. Osku Haapasaari lupasi kuitenkin hoitaa asian. - Lippuhintaan sisältyy 2 laimeaa alkoholijuomaa ja 3 shottia. Kaavailimme, että jokainen saisi valita laimean juomansa ( = haluaako kaljaa vai siideriä) ilmoittautumisen yhteydessä. Suvi Laakkonen hoitaa juomien hakemisen marraskuussa. - Haluamme tarjoilla ruokana vaihtoehto 3 : Vihersalaatti Tomaattinen salaatinkastike Kinkku-kasvispiirakka Kasvispiirakkaa 9,80 € / henkilö - Kaisa Korhonen tekee 3 mainosta, jotka todennäköisesti sijoitetaan Lozziin ja P-rakennuksen molempiin, kielten ala-auloihin. Hän tekee myös sähköisen mainoksen Yk:n yhteiselle listalle, josta Yk-vastaavat lähettävät mainoksen edelleen oman ainejärjestönsä sähköpostilistalle. - Jatkot Kharmassa. Heli Joutsen vastaa jatkojen järjestämisestä ja toivoimme hänen kyselevän halvempia drinkkejä jatkoille. - Mikko Karhunen hoitaa sitsihenkilökunnan ja Suvi Laakkonen ja Heli Joutsen ottavat selvää, paljon Lozziin mahtuu osallistujia. - Juhla alkaa klo 19.00 ja alustavasti sovimme aloittavamme järjestelyt klo 18.00. Järjestelyjä varten on saatava paljon vapaaehtoisia, joten sitä on mainostettava vähintään sähköpostilistoilla. - Muun muassa istumajärjestystä käsittelemme tarkemmin seuraavassa kokouksessamme. 4. Allekirjoitimme päätöksen tilinkäyttöoikeuksien siirtämisestä Anna Niemelältä Pia Hoikkalaiselle. Avustuksia eikä kuitteja ollut. 5. Haluaisimme saada lisää porukkaa mukaan Yk-kokouksiimme. Asiaa on vielä pohdittava lisää, miten innostaisimme ihmisiä toimintaamme. Laitosneuvos poistuu 2 vuoden päästä ja Yk:n kannattaisi jo nyt rueta reagoimaan asiaan. Ehdotettiin esimerkiksi HUIPPU-Yk:ta järjestettäväksi ensi keväänä. Ainejärjestöjen puheejohtajien olisi osallistuttava HUIPPU-Yk:n kokoukseen. Pohdittiin, että tulevaisuudessa opiskelijoiden äänet menisivät tiedekuntaneuvostolle Yk:n kautta. Ylipäänsä laitosneuvostosta ja yliopistopolitiikasta pitäisi saada/antaa infoa, koska ne ovat epäselviä monille - varsinkin fukseille. Näin voitaisiin saada paremmin jäseniä laitosneuvostoon ja lisää innokkaita vaikuttajia mukaan yliopiston politiikkaan. Asiaa käsitellään lisää todennäköisesti jo marraskuun kokouksessa. 6. Uusi kokous on tiistaina 3.11. klo 18.30 Sohwilla. Lokakuun kokous päättyi klo 19.36.